کد خبر : 5548
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آبان 1399 - 4:54
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راهنمای تصویری استفاده از خدمات کنسولی بر روی سامانه میخک بسته هستند
-

راهنمای تصویری استفاده از خدمات کنسولی بر روی سامانه میخک

سامانه میخک برای ارائه خدمت به هم وطنان مقیم خارج از کشور در زمینه های تنظیم وکالتنامه ، امور مربوط به گذرنامه ، امور اجتماعی ، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و مواردی از این دست ایجاد شده است.

سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی ( میخک ) برای ارائه خدمت به هم وطنان مقیم خارج از کشور در زمینه های تنظیم وکالتنامه ، امور مربوط به گذرنامه ، امور اجتماعی ، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و مواردی از این دست ایجاد شده است . نحوه استفاده از این سامانه به شرح زیر می باشد :

 

۱- متقاضیان برای دریافت هر خدمتی از طریق این سامانه ابتدا باید ثبت نام انجام دهند و برای انجام فرآیند ثبت نام ابتدا لازم است سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی به آدرس mikhak.mfa.gov.ir را جستجو کنند  و دقیقا وارد همین صفحه شوند .

۲- بعد از ورود به صفحه اصلی باید گزینه ورود به سامانه را در قسمت سمت چپ بالای صفحه که با فلش در تصویر مشخص شده است انتخاب کنید .

 

۳- در این مرحله یک صفحه برای شما باز می شود که لازم است قسمت های خالی را با پست الکترونیک ، کد ملی و کد امنیتی تکمیل کرده ، سپس بر روی دکمه دریافت رمز عبور یکبار مصرف کلیک کنید .

 

۴- حالا باید یک کد یکبار مصرف به پست الکترونیک شما ارسال شود که بعد از وارد کردن آن ، وارد صفحه اطلاعات پروفایل خواهید شد . اگر رمز عبور یکبار مصرف به هر دلیلی به پست الکترونیک شما ارسال نشده بود باید با فشردن دکمه مشکل در ورود به سیستم ، مشکل خود را گزارش کنید تا نسبت به حل آن اقدام شود .

 

 

۵- بعد از ثبت مشکل خود و پر کردن گزینه های خالی یک کد رهگیری دریافت می کنید و در این زمان درخواست شما به نمایندگی انتقال داده شده و رسیدگی خواهد شد .

 

 

۶- برای آنکه پاسخ نمایندگی در خصوص این مشکل را دریافت کنید ، لازم است گزینه پیگیری مشکل در ورود به سیستم را انتخاب کرده و با وارد کردن کد ملی ، کد رهگیری و کد امنیتی پاسخ نمایندگی را مشاهده کنید .

 

 

۷- پس از وارد کردن رمز عبور یکبار مصرف و ورود به سامانه صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که لازم است قسمت های خالی آن را با اطلاعات شناسنامه ای و شخصی خود تکمیل کنید .

 

 

۸- بعد از آنکه اطلاعات شخصی خود را تکمیل کردید باید در پایین صفحه گزینه نشانی محل زندگی را انتخاب کنید . متقاضی با تکمیل این قسمت و کلیک بر روی دکمه ثبت وارد مرحله بعد خواهد شد .

 

 

۹- حالا باید اطلاعات اقامت شخص متقاضی ثبت نام از قبیل نوع اقامت ، کشور ، مدت اقامت و سایر گزینه ها تکمیل و گزینه ثبت نهایی انتخاب شود .

 

 

۱۰- در آخرین قسمت ، اطلاعات ارتباطی متقاضی تکمیل شده و با انتخاب گزینه ثبت وارد مرحله ثبت نهایی می شود .

 

 

۱۱- در آخرین مرحله تکمیل فرآیند ثبت نام ، تمام اطلاعات متقاضی نمایش داده شده که بعد از اطمینان از صحت آن ها باید بر روی دکمه ثبت نهایی کلیک کنیم .

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.